Medezeggenschap
Mensen laten meedenken over wat je doet. Dat vinden wij belangrijk. Thuiszorg Het Friese Land heeft de medezeggenschap daarom goed geregeld. Zo horen we de belangrijke mening van alle betrokkenen. Daarmee kunnen we vervolgens inzetten op het verder verbeteren van onze kwaliteit van zorg en zorgen voor goed werkgeverschap!
Ondernemingsraad
De Ondernemingsraad (OR) is een belangrijk inspraak- en medezeggenschapsorgaan binnen onze organisatie. Het bestaat uit werknemers die namens het personeel overleg voeren over het ondernemingsbeleid en de personeelsbelangen. De OR van Thuiszorg Het Friese Land heeft negen leden.
Taak
De Ondernemingsraad ziet erop toe dat de belangen van medewerkers voldoende worden meegewogen bij het maken en uitvoeren van het beleid. De Ondernemingsraad houdt zich bezig met de collectieve belangen van medewerkers. De vakbonden en consulenten met de behartiging van individuele belangen van medewerkers.
Verkiezingen
Eens in de vier jaar schrijft de Ondernemingsraad verkiezingen uit. Alle medewerkers met een vast contract mogen hun stem uitbrengen. Iedereen die langer dan drie maanden in dienst is mag zich verkiesbaar stellen.
Cliëntenraad
De cliëntenraad van Thuiszorg Het Friese Land komt op voor de gemeenschappelijke belangen van onze cliënten en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directie van Thuiszorg Het Friese Land.
Cliënten van Thuiszorg Het Friese Land kunnen hun stem laten horen via de cliëntenraad. Deze raad vertegenwoordigt alle cliënten van Thuiszorg Het Friese Land. We willen de wensen van onze cliënten duidelijk laten doorklinken in ons beleid. Het is daarom belangrijk dat de raad weet wat u van de zorg vindt. Alleen dan is het mogelijk het belang van onze cliënten goed te behartigen. De cliëntenraad probeert dus zoveel mogelijk in contact te komen met de cliënten van Thuiszorg Het Friese Land.
Hoe werkt de cliëntenraad?
De cliëntenraad bestaat uit maximaal zeven leden. Deze leden hebben ervaring of affiniteit met zorg. Ze vergaderen minimaal tien keer per jaar. Daarnaast is er vier keer per jaar een overlegvergadering met de directeur en twee keer per jaar een gezamenlijke vergadering met de ondernemingsraad. Vier keer per jaar is er overleg met de centrale cliëntenraad van Noorderbreedte. Ook bezoeken de leden van de cliëntenraad regelmatig relevante bijeenkomsten voor cliëntenraden in Friesland.
Meer informatie
Heeft u informatie voor de cliëntenraad? Of wilt u meer weten of deelnemen? Neem gerust contact op met de ambtelijk secretaris van de cliëntenraad via 0900-8864, of stuur een e-mail naar clientenraad@thfl.nl. De cliëntenraad staat open voor signalen.